Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej Piła-Poznań. PKP wyda na nią 500 mln zł. W Pile nowy tunel i perony

Ewa
Tory Piła-Poznań od maja w remoncie
Tory Piła-Poznań od maja w remoncie Ewa Auer
Dzisiaj po godz. 14 na stację Piła Główna zajechał wagon techniczny PKP z Poznania. To był przejazd techniczny trasą, której remont już się rozpoczął. Na odcinku Piła - Poznań ruszy na wiosnę i skończy się w cztery miesiące. Przez ten czas będzie obowiązywać komunikacja zastępcza. Ale za to pociąg z Piły ma jeździć do Poznania 40 minut krócej, czyli zwykły półtorej godziny.

Wagonem technicznym do Piły przyjechali m.in. pilski poseł Marcin Porzucek, członek zarządu PKP Arnold Bresch i przedstawiciel firmy wykonującej już remont torów z Poznania do Obornik Siegfried Weindok.

- Już od dziesięciu lat, kiedy byłem jeszcze radnym sejmiku województwa mówiło się o potrzebie remontu linii kolejowej nr 354 Piła - Poznań. Teraz z końcu to zadanie jest realizowane, w przyszłym roku nowe tory z Piły do Poznania będą gotowe, dzięki czemu podróż koleją skróci się o 40 minut -zaczął poseł Porzucek.
Szczegóły zdradził Arnold Bresch:
- Prace nad modernizacją linii zaczęły się we wrześniu. Postępują w szybkim tempie, nawet szybciej niż zakładano. Obecnie trwają na 25-kilometrowym odcinku Poznań-Oborniki Most. Obejmują sieć trakcyjną, jeden z dwóch torów, przebudowywane są także przystanki i rozjazdy. Zimą zostaną przerwane, a w marcu rozpocznie się drugi etap czyli remont drugiego toru Poznań - Oborniku. W maju natomiast ruszy modernizacja toru Oborniki - Piła i potrwa cztery miesiące. W tym czasie obowiązywać będzie komunikacja zastępcza, która nie wpływa znacząco na rozkład jazdy.

Remont obejmie całą infrastrukturę: wymianę szyn, podkładów, a także remont peronów na stacjach, które będą wyższe, przez co łatwiej będzie się wsiadać do pociągu. Co ważne w Pile wyremontowane zostaną nie tylko perony, ale także tunel podziemny, który zostanie jeszcze wyposażony w windy. Powstanie też Nowe Centrum Sterowania, które ma usprawnić ruch pociągów na tej trasie, bo na razie nie jest przewidziana budowa drugiego toru z Obornik do Poznania. Ale i tak będziemy jeździć szybciej do tego bezpieczniej. Na całej 94-kilometrowej trasie wymienione zostaną rozjazdy i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe w sumie 76, a na 44 pojawi się dodatkowa sygnalizacja bądź rogatki.

Modernizacja całej linii kolejowej ma się zakończyć w grudniu 2019 roku. Pochłonie pół miliarda złotych, z czego 425 mln zł, czyli 85 procent wartości to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto