Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wojewoda wielkopolski wydał pozwolenie na budowę dla modernizacji linii kolejowej Piła-Poznań

TR
Fot. Materiały prasowe WUW
PKP PLK zakończyło pierwszy etap prac na linii kolejowej Piła-Poznań, na odcinku od Obornik do Poznania. Teraz będzie można ruszyć z przebudową najdłuższego odcinka - od Obornik do Piły. Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann wydał właśnie pozwolenie na budowę.

W ubiegłym roku wojewoda Zbigniew Hoffmann wydał pozwolenie na budowę dla pierwszego, 25 kilometrowego odcinka - od Poznania do Obornik. Najnowsze pozwolenie dotyczy całego, 97-kilometrowego odcinka linii Poznań-Piła, i obejmuje zarówno przebudowę torowiska, jak i całej infrastruktury kolejowej - trakcji, lokalnego centrum sterowania, przystanków, peronów, sygnalizacji, rogatek, przejazdów, przejść, także przejść dla zwierząt.

- Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i z pewnością przyczyni się do poprawy nie tylko bezpieczeństwa, ale jakości i szybkości przejazdu na jednej z głównych linii kolejowych w naszym województwie - mówi wojewoda Zbigniew Hoffmann.

Prace na odcinku Oborniki-Piła ruszą w marcu i rozpoczną się od wymiany toru. W przypadku odcinka Poznań-Oborniki ruch można było puścić drugim torem. Na odcinku jednotorowym między Obornikami a Piłą takiej możliwości już nie ma. Będzie całkowicie wyłączony z ruchu, a dla pasażerów będzie przygotowana komunikacja zastępcza. A nowy tor będzie układany etapami: od marca do maja na odcinku Wargowo – Oborniki i od maja do sierpnia na odcinku Oborniki – Piła.

A sama wymiana toru to nie wszystko. Przebudowane zostaną także wszystkie stacje wzdłuż linii.

- Wszystkie obiekty będą wyposażone w nowe wiaty i siedzenia - mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK. - Dodatkowo będzie nowe, czytelne oznakowanie, nowy system informacji oraz nowe oświetlenie. Będą też udogodnienia dla niepełnosprawnych. Na stacjach w Chodzieży i Pile będą wyremontowane przejścia pod torami, a tunel w Pile będzie wyposażony w windy. Z kolei nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Poznaniu zapewni sprawny nadzór nad całą linią.

Sporo zmieni się też na przejazdach. Łącznie zostanie przebudowane aż 76 skrzyżowań toru z drogą, a na 44 z nich zostanie zamontowana nowa sygnalizacja albo rogatki.

Przebudowa linii ma być skończona do końca przyszłego roku. Kosztuje 500 mln zł, z czego 425 mln złotych dołożyła Unia w ramach WRPO. Dzięki przebudowie podróż z Piły do Poznania ma skrócić się o 40 minut.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto