85 procent kosztów kwalifikowanych inwestycji sfinansowane zostanie ze środków budżetu państwa w ramach rządowego program Kolej Plus.
Pozostałe 15 procent leży w gestii lokalnych samorządów. Jednak choć to tylko 15 procent, to przy ogromnej kwocie wyjściowej, może stanowić kwotę zaporową. Tak też zapadła decyzja, by wybrać do realizacji trzy projekty: rewitalizacji linii kolejowych do Śremu, Międzychodu i Gostynia.
Pominięto za to dwie pozostałe, czyli remont linii Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec i budowę linii Konin – Turek. Z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego płyną jednak informacje, że w tych dwóch przypadkach sprawa jest jeszcze otwarta.
Rozkład kosztów, które mają ponieść samorządy na realizację linii czarnkowskiej wygląda następująco: 50/50 samorząd województwa i gminy, przez których teren linia ta przebiega. W przypadku miasta Czarnków według przeprowadzonej symulacji koszt ten wyniesie 5,7 mln zł. Burmistrz Czarnkowa nie jednak traci nadziei.
- Nasza linia jest cały czas aktywna. To duży plus. Teraz czekamy na dosypanie pieniędzy do tego koszyka. To jednak ma się stać dopiero w sierpniu –
mówi Andrzej Tadla, burmistrz Czarnkowa.
Mowa o obiecanym podwojeniu budżetu przeznaczonego przez rząd na program Kolej Plus. Ten miał wzrosnąć z 5,5 do 11 miliardów zł.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?