Dwa odcinki S17 - co powstanie?
W ramach zadania wybudowana zostanie dwujezdniowa droga ekspresowa, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów, a także system zarządzania ruchem. Planowane jest zbudowanie przejścia dla zwierząt oraz montaż urządzeń służących ochronie.
- Odcinek Piaski – Łopiennik, o długości 16,6 km, przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany (droga S17 będzie się tutaj łączyć z trasą S12 Piaski – Dorohusk). Inwestycja m.in. obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik - informuje w komunikacie GDDKiA.
Odcinek Krasnystaw – Izbica, o długości 18,8 km, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Jak podaje GDDKiA początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Następnie przekroczy linię kolejową relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego.
- Powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica. Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu - zapowiada GDDKiA.
W trakcie postępowań przetargowych wpłynęło prawie 2,5 tys. zapytań od wykonawców, na które zostały wystosowane odpowiedzi. Zorganizowane było także spotkanie z firmami, aby przybliżyć m.in. nowe przepisy.
Kto został wybrany na realizację odcinków ekspresówki?
W przetargu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik została wybrana oferta firmy Intercor, która opiewa na kwotę 695,5 mln zł.
- W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica, za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości 936,6 mln zł - informuje GDDKiA i dodaje - Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcami, co planowane jest w II kwartale tego roku.
Postęp prac przy S17
Obecnie analizowane są oferty złożone w przetargu na realizację odcinka Izbica – Zamość Sitaniec. Wybór `najkorzystniejszej został zaplanowany na pierwszy kwartał 2024 r. Jak podaje GDDKiA na etapie prac przygotowawczych są jeszcze dwa odcinki drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw (ok. 9,5 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (ok. 12 km). Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie proceduje złożony w styczniu ub.r. wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla dwóch odcinków drogi.
- Ogłosiliśmy też przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą - dodaje GDDKiA.
W 2023 r. została oddana do użytku druga nitka obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem ma liczyć ok. 125 km.
- Ruszyły bezpłatne badania na obecność markerów nowotworowych układu pokarmowego
- Studniówka XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Kuncewiczów. Zobacz zdjęcia
- Chełm. Barwne Orszaki Trzech Króli wyruszyły z trzech chełmskich kościołów
- Ulicami Lublina przeszedł tradycyjny Orszak Trzech Króli. Zobacz zdjęcia
- Zima w Lublinie i regionie. Zobacz zdjęcia
- Ach, co to był za bal! Uczniowie Zamoya zatańczyli studniówkowego poloneza [ZDJĘCIA]
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?