Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kto znajdzie oferty ratusza w sieci. Czy tereny inwestycyjne są dobrze promowane?

Ewa Auer
Ogłoszenia pilskiego ratusza giną w internecie. Brakuje innej formy promocji cennych terenów inwestycyjnych.

Miesiąc temu Urząd Miasta w Pile wystawił na sprzedaż plac Zwycięstwa. To najcenniejszy grunt w mieście. Cena wywoławcza 11 mln zł. Ratusz liczy, że będzie mógł wybierać w ofertach. Ogłoszenie o przetargu już 27 grudnia ukazało się w Biuletynie Publicznym UM Miasta w Pile.

Znajduje się tu dokładny wykaz warunków, jakie muszą spełnić oferenci. Liczyć się będzie nie tylko cena, ale także projekt architektoniczny zabudowania placu. Wymogi są wysokie. Prezydent Piły tłumaczy:

- Maksymalizacja wpływów jest oczywiście ważna, ale zmiany tkanki miasta, jego ożywienie, nadgonienie lat i straconych szans jest i pozostanie moim priorytetem. Jakości sprzedaży, a nie tylko prostej sprzedaży, służy również towarzyszący ofercie cenowej konkurs. Nie chcemy w tym miejscu byle jakich rozwiązań architektonicznych.

Ratusz zastrzegł jeszcze, by uchronić się przed spekulantami, którzy handlują gruntami, że w ciągu 4 lat od zakupu plac ma być zabudowany.

Ale czy teraz, kiedy ceny nieruchomości spadają, a chętnych i tak nie ma, to dobry moment, by tak cenny grunt sprzedawać? Przykład z brzegu: pilski poligon, usytuowany w doskonałym miejscu, przy zbiegu dwóch dróg krajowych. Odbyły się przynajmniej trzy przetargi i nic. Kolejny przykład: przed miesiącem ratusz wystawił na sprzedaż działki w centrum miasta na pl. Pocztowym. Przetarg nie został rozstrzygnięty z braku ofert.

Czy podobnie będzie z pl. Zwycięstwa? Czy po tych doświadczeniach pilski ratusz podjął jakieś nietuzinkowe działania, by swoją ofertę, najatrakcyjniejszą przecież, dobrze rozreklamować? Czy ogłoszenie o sprzedaży pl. Zwycięstwa pojawiło się np. w ogólnopolskiej prasie, i to nie tylko na stronach ogłoszeniowych, wciśnięte między setki innych? Czy wydano na ogłoszenia ekstra środki?

Z urzędu otrzymaliśmy odpowiedź, ale dotyczącą jedynie ogólnej polityki promocyjnej dotyczącej ogłoszeń i przetargów. Wynika z niej, że urząd współpracuje z firmą Nieruchomości Furman, z Izbą Gospodarczą Północnej Wielkopolski. Urząd podkreśla jeszcze, że "zaproszenie do konkursu takich architektów jakim jest m.in. Jerzy Szczepanik-Dzikowski, jest nie tylko ogromną rekomendacją, ale powoduje, że właśnie te tereny w sektorze inwestycji i nieruchomości są dostrzegane na polskim rynku nieruchomości".

I dalej standard, że ogłoszenia publikowane są w BIP-ie, a co do pl. Zwycięstwa, to jedynie to, że ten przetarg ma swoją stronę. Co jeszcze? No więc: że miasto daje ogłoszenia w Dzienniku Gazeta Prawna i na popularnych portalach, w tym branżowych m.in.: gratka.pl, otodom.pl, allegro.pl, gazeta.dom.pl i wielu innych.

Nie uzyskaliśmy jednak odpowiedzi o wydatkach na ogłoszenia o sprzedaży pl. Zwycięstwa i czy zostały one gdzieś wyeksponowane. Sprawdziliśmy zatem na pierwszych z brzegu portalach: interia.pl, onet.pl.

W gąszczu kilkudziesięciu tysięcy ofert o nieruchomościach, tej o pl. Zwycięstwa nie znaleźliśmy, no chyba, że ją przeoczyliśmy...

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Dołącz do nas na

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto