15 listopada na ekrany polskich kin wszedł film pt. "Niebieskie chachary". To profesjonalna produkcja pokazująca od środka środowisko kibiców Ruchu Chorzów.
Tymczasem swój film nakręcili także kibice poznańskiego Kolejorza. “Duma Wiara Lojalność” to 50-minutowy dokument wyreżyserowany przez Edgara Trzcielińskiego, kibica Lecha i prezesa agencji marketingowej habitatON, specjalizującej się w produkcji filmów, social media i CSR.
- Kibice z Bułgarskiej pewnie dowiedzą się sporo o tym, jak od kuchni to wszystko jest zorganizowane - mówi Trzcieliński.
Film nie skupia się tylko na pokazaniu historii poznańskiego Lecha i samych kulis kibicowania, chociaż te obrazy z pewnością robią wrażenie, np. ujęcia pokazujące rozwijanie opraw w "Kotle", ale też oddaje głos kibicom, którzy mówią, czym dla nich są duma, wiara, lojalność, rodzina. Fani Kolejorza opowiadają o tym, jak zaczęła się ich pasja, jak towarzyszyła im od najmłodszych lat, gdy na stadion zabierał ich ojciec, aż po dziś, gdy sami są już mężami i ojcami.
Nie brakuje ujęć pokazujących przyjaźń łączącą fanów Kolejorza z kibicami innych drużyn. Mimo sporych odległości poznaniaków nie zabrakło na ważnych meczach i jubileuszach ŁKS-u Łódź, czy KSZO Ostrowiec. Wspierają też w potrzebie swoich kolegów "po szalu".
Sporo miejsca w filmie poświęcono drużynie piłkarskiej Wiara Lecha Poznań, która powstała w 2011 r. i obecnie gra w V lidze. Nie jest to taka zwyczajna drużyna założona przez grupę kolegów z podwórka. Grają w niej wyłącznie kibice Kolejorza i to nie "pikniki" - kto chce grać w drużynie, musi mieć na swoim koncie przynajmniej sześć meczów wyjazdowych Kolejorza. Leo Messi i Cristiano Ronaldo nawet gdyby bardzo chcieli, nie mają szans na angaż w tym klubie.
- DWL to unikatowa drużyna w skali Europy. Nasza firma habitatON była jej sponsorem strategicznym, więc chcieliśmy to udokumentować - wyjaśnia Trzcieliński.
Film pokazuje wyjątkową atmosferę meczów Wiary Lecha, gdzie kibice na co dzień kibicujący Kolejorzowi sami biegają za piłką w koszulce z herbem ukochanego klubu, a z drugiej mogą liczyć na zagorzały doping swoich kolegów.
Film jest dostępny na stronie filmdwl.pl w systemie PPV - aby móc go obejrzeć, trzeba zapłacić 19 zł. Pieniądze mają pokryć m.in. koszty produkcji filmu, które nie były małe - produkcja kosztowała około 70 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?