Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Linia kolejowa Wronki-Krzyż wciąż w przebudowie. Utrudnienia dla kierowców w Drawskim Młynie [OBJAZD, MAPKA]

TR
Wciąż trwają prace na linii kolejowej Wronki - Krzyż, a tym samym przedłużyły się utrudnienia dla kierowców. Przejazd kolejowy w Drawskim Młynie nadal jest zamknięty. Niestety, objazd jest coraz bardziej nieprzejezdny.

Przejazd kolejowy w Drawskim Młynie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 181 został zamknięty na początku sierpnia. Miało to związek z jedną z największych w tej części Polski inwestycji na kolei realizowaną przez PKP PLK. Chodzi o modernizację linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina, w tym odcinek Wronki - Krzyż.

W ramach tej inwestycji wartej blisko pół miliarda złotych dwutorowa linia z Wronek do Krzyża zostanie całkowicie przebudowana. To nie tylko budowa nowego toru o łącznej długości 60 km i modernizacja stacji kolejowych w Miałach i Drawskim Młynie, ale także montaż 30 nowych rozjazdów, przebudowa sześciu peronów, wywieszenie 72 kilometrów nowej sieci trakcyjnej, a także przebudowa 13 obiektów inżynieryjnych. I właśnie w ramach tej inwestycji został zamknięty przejazd kolejowy w Drawskim Młynie. W ramach modernizacji na przejeździe mają pojawić się nowe rogatki oraz nowa sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Będą także zamontowane nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Wykonawca, firma Strabag, planował zakończenie prac do końca sierpnia. Już wiadomo, że potrwają dłużej. Przejazd kolejowy w Drawskim Młynie będzie zamknięty co najmniej do 17 września. Problem w tym, że objazd przez Zawadę jest coraz bardziej nieprzejezdny. Problem z pokonaniem tej drogi po opadach deszczu mają nawet kierowcy samochodów z napędem na cztery koła. I niewielkim pocieszeniem jest dla nich to, że już w przyszłym roku pociągi na linii Poznań - Szczecin będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, a pociągi towarowe do 120 km/h. W przypadku pociągów pasażerskich skróci to czas przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem i Szczecinem, a w przypadku pociągów towarowych ma poprawić dostępność do zespołu portów Szczecin – Świnoujście.

W ramach tej inwestycji modernizowany jest również odcinek Krzyż – Dobiegniew. Wartość tej modernizacji to ponad 374 miliony złotych, a do przebudowy jest 47 kilometrów torów, 12 rozjazdów do zbudowania, 33 obiekty inżynieryjne - 15 przepustów, 9 mostów, 9 wiaduktów o przebudowy lub budowy oraz 6 przejazdów kolejowych do modernizacji.

- Kontrakt przewiduje także przebudowę sieci trakcyjnej na całym odcinku robót a także budowę sześciu w pełni dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych peronów - informuje wykonawca firma PORR.

Wartość wszystkich inwestycji na linii kolejowej E59 Poznań - Szczecin to 1,4 mld złotych.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto