18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasteczko światła w pilskim Philipsie

Agnieszka Kledzik
fot. Philips Lighting Poland
W pilskim Centrum Zastosowań Światła jest sklep spożywczy, jubiler i kwiaciarnia. To jedyne takie "miasteczko" w Europie

W pilskim Philips Lighting Poland działa Centrum Zastosowań Światła. Na przestrzeni 700 metrów kw. zostało zbudowane małe miasteczko, z kamienicami, sklepami i biurowcami, a także hotel. Wszystko po to, by badać wpływ światła, w różnych warunkach. Oświetlenie w hotelu ma nie tylko zdobić pomieszczenia, ale pomóc zrelaksować się klientom, w biurze zaś ma pobudzać do pracy.

- Zimne światło pobudza do pracy. Badania wykazały, że polepszenie koncentracji może wzrosnąć nawet o 50 procent, a przy świetle ciepłym można odpoczywać - mówi Dariusz Szlezak, projektant oświetlenia w Philips Lighting Poland.

Nowe technologie pozwalają na to, by dekorować światłem obiekty miejskie, nie wydając jednocześnie przy tym wielkich sum pieniędzy.

- Dzięki technice ledowej można tworzyć ciekawe aranżacje, a jeżeli chodzi o zabytkowe obiekty, te oprawy lamp nie są widoczne na samej fasadzie budynku, a na dodatek wszystko jest energooszczędne - dodaje projektant.

W Centrum Zastosowań światła, można też obejrzeć oświetlenie uliczne. Nowe technologie pozwalają zadbać też o środowisko i nie chodzi tu tylko o to, że świetlówki czy ledy są oszczędne. Nowe lampy nie oświetlają nieba, a tylko te miejsca, które są potrzebne.

- Nie zaśmiecamy światłem okolicy, no i jest szansa, że za kilka lat, przy tym oświetleniu znowu będziemy mogli w mieście oglądać gwiazdy, bo to oświetlenie nie będzie zaśmiecać nam nieba. Nad miastami tworzą się łuny od niewykorzystanego światła i zasłaniają niebo - dodaje Szlezak.

Projektanci światła, w Centrum uczą się, jak można je skutecznie wykorzystywać do poprawy sprzedaży. Odpowiednie światło zastosowane w sklepie, sprawia, że klient podświadomie zwraca uwagę, na te, a nie inne produkty.

- Gdy używamy tylko świetlówek, to wnętrze sklepu jest nieciekawe, półki nie są doświetlone, ale kiedy podłączymy projektorki ledowe, kierujemy uwagę klientów, w określone miejsca. Lampy sodowe podbijają kolory czerwone, przez co warzywa i pomidory wydają się bardzo soczyste, a pieczywo wygląda świeżej - zdradza projektant.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto