Do rzecznika praw konsumenta w Czarnkowie zgłosiła się jedna z mieszkanek, która niedawno zawarła umowę z przedstawicielem usług telekomunikacyjnych. W tamtej chwili nie wiedziała jednak, że zamiast jednej zawarła w sumie dwie zupełnie inne umowy.
Konsumentka zgodziła się za namową przedstawiciela do wymiany dekodera telewizyjnego, natomiast nie otrzymała żadnej informacji o uruchomieniu nowej umowy na telefon. Gdy się o tym dowiedziała postanowiła - jak mówi prawo - w 14 dniach odstąpić od umowy.
Niestety przedsiębiorca, dostarczający pakiet telewizyjny oraz operator usług telekomunikacyjnych, nie odpowiedzieli na pisma. To zaniepokoiło kobietę, dlatego o pomoc zgłosiła się do rzecznika.
Ten wskazał, że umowę uważa się za niezawartą bo zawarta była poza lokalem przedsiębiorstwa i konsumentka miała prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Po interwencji przedsiębiorca - na szczęście - przeprosił za przedstawicieli i anulował umowę.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?