-Podczas kontroli stanu technicznego pojazdu przeprowadzony został pomiar temperatury tarcz hamulcowych na osi pierwszej i drugiej. Wykazał on dużą różnicę we wskazanych wartościach temperatury tarcz hamulca na tylnej osi. W związku z podejrzeniem niesprawności układu hamulcowego inspektorzy zlecili szczegółową kontrolę stanu technicznego pojazdu na stacji diagnostycznej. Zbadana na urządzeniu rolkowym siła hamowania koła lewego wyniosła 4,60kN, a koła prawego 21,57kN. Tym samym różnica sił hamowania kół osi tylnej wynosiła aż 78,67 proc. Oględziny tarcz hamulcowych poszczególnych kół wykazały, że na tarczy osi tylnej z lewej strony uszkodzona była jej powierzchnia cierna, która miała liczne zarysowania. Nadmiernie zużyte były też klocki hamulca na osi tylnej z lewej strony, gdzie na jednym klocku całkowitemu zużyciu uległ materiał cierny- informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Poznaniu.
Za stwierdzone nieprawidłowości wobec kierowcy i jednocześnie właściciela firmy zostało wszczęte postępowanie administracyjne na kwotę 2 tys. zł. A na początku kontroli kierowca mówił: - Panie inspektorze, hamulce w autobusie były niedawno naprawiane, wszystko jest w porządku.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?