Komunikat na temat inwestycji drogowych w naszym regionie prezentuje informacje na temat dróg krajowych. Oto, co przedstawia GDDKiA:
S10
Na terenie województwa wielkopolskiego, droga ekspresowa S10 została podzielona na dwa zadania. Pierwsze to odcinek Piła - Wyrzysk o długości ok. 28 km. Znajduje się ono w fazie prac studialnych, w ramach których realizowane są: Studium korytarzowe (SK), Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) oraz Koncepcja programowa (KP). Do tej pory wykonawca prac przygotowawczych zakończył prace nad SK i STEŚ (I i II etap). 15 grudnia 2021 r. złożyliśmy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), która ostatecznie zatwierdzi przebieg przyszłej drogi ekspresowej S10 na odcinku Piła - Wyrzysk. Po uzyskaniu DŚU, wykonawca przystąpi do prac nad III i ostatnim etapem, jakim jest Koncepcja programowa, która uszczegółowi rozwiązania techniczne dla zatwierdzonego wariantu drogi. Po zakończeniu tego etapu będziemy mogli ogłosić przetarg na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Zwycięzca przetargu w pierwszej kolejności przystąpi do opracowania projektu budowlanego, umożliwiającego przeprowadzenie procedury uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Drugi odcinek S10 na terenie województwa to obwodnica Wyrzyska o długości ok. 5 km. Wyłoniliśmy wykonawcę KP dla dobudowy drugiej jezdni obwodnicy wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską oraz materiałami do wniosku o DŚU. Planowany termin zakończenia prac projektowych to przełom 2022 i 2023 r., po którym do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Po zakończeniu prac studialnych ogłosimy przetarg na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Przyszły wykonawca zobowiązany będzie do opracowania projektu budowlanego, na podstawie którego uzyska decyzję o pozwoleniu na budowę (PnB) - przekazuje GDDKiA
S11
Długość przyszłej S11 w woj. wielkopolskim to ponad 350 km, z czego obecnie funkcjonuje pięć odcinków o łącznej długości ok. 80 km (cztery w okolicy Poznania łączące się z A2 oraz trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i Kępna). Dla pozostałej części trasy, podzielonej na siedem odcinków, prowadzimy prace przygotowawcze. Dla odcinka Oborniki - Poznań wraz z obw. Obornik uzyskaliśmy już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU), a dla trzech: Szczecinek - Piła, Ujście - Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski - Kępno jesteśmy w trakcie. Dla kolejnych trzech: Piła - Ujście, Kórnik - Jarocin oraz Jarocin - Ostrów Wielkopolski wnioski o wydanie DŚU planujemy złożyć jeszcze w tym roku. Prace przygotowawcze podzieliliśmy na etapy. Pierwszy obejmował opracowanie Studium korytarzowego (SK). Drugi to przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z dokumentacją hydrogeologiczną oraz materiały do DŚU wraz z uzyskaniem tej decyzji. Trzeci to opracowanie dla zatwierdzonego w DŚU przebiegu drogi Koncepcji programowej (KP) z dokumentacją geologiczno-inżynierską. Wykonawcy prac przygotowawczych dla odcinków S11 Szczecinek - Piła, Ujście - Oborniki oraz Ostrów Wielkopolski – Kępno zakończyli prace nad STEŚ, a wiosek o wydanie DŚU został złożony. Dla odcinków S11 Kórnik - Jarocin, Jarocin - Ostrów Wielkopolski oraz Piła - Ujście etap STEŚ jest na ukończeniu. Dla odc. S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik trwają prace nad III etapem - tj. Koncepcji programowej - informuje GDDKiA
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?