Pilska Akademia Umiejętności
Pilska Akademia Umiejętności po raz kolejny wypaliła! Jest to - warto podkreślić - autorski projekt Beaty Dudzińskiej, wiceprezydent Piły. Uczniowie szkół ponadpodstawowych mają za zadanie stworzyć strategię marketingową dla lokalnego przedsiębiorcy. Jest to, jak można się domyślać, nie łatwe i bardzo wymagające przedsięwzięcie, ale niezwykle rozwijające kompetencje i wiedzę młodych osób.
- Udział w projekcie polega na współpracy 5-osobowego zespołu uczniów z przedsiębiorcą. Nad pracą uczniów czuwa nauczyciel – opiekun, natomiast przedsiębiorca wyznacza do współpracy swojego przedstawiciela, który dzieli się informacjami o firmie z młodzieżą -
czytamy na platformie inwestpark.pila.pl.
Uczniowie zgłębiają podstawy przedsiębiorczości, a także poznają funkcjonowanie przedsiębiorstw od podszewki. Przygotowują m.in. plany marketingowe i kampanie reklamowe, dzięki czemu uczą się kreatywności i pracy w zespole.
Wielki finał wyłonił zwycięzcę konkursu.
- Było to podsumowanie pracy kilkunastu ostatnich tygodni pięciu zespołów - w każdym zespole pięcioro uczestników, którzy rywalizowali poznając pilski rynek pracy, zasady prowadzenia działalności, ale także ucząc się kompetencji miękkich takich jak np. praca w grupie czy umiejętność budowania planu marketingowego. Myślę, że było to ciekawe doświadczenie, bo praca w grupie - wbrew pozorom - wcale nie należy do najłatwiejszych, a w przyszłym życiu zawodowym - jak znalazł - myślę, że pomoże uczniom wygrywać z konkurencją, budować własną ścieżkę kariery z większą pewnością siebie. Taka jest idea Akademii, żeby - z jednej strony już dzisiaj zbudować pomost z rynkiem pracy , a z drugiej strony to próba sprawdzenia się na ile jesteśmy twardzi, zorganizowani, punktualni... -
mówi Beata Dudzińska, wiceprezydent Piły.
Uczniowie współpracowali m.in. z takimi podmiotami jak: Hotel Gromada, Creownia, Pilskie Schronisko dla Zwierząt Miluszków i Altvater Piła.
Laureaci:
Pierwsze miejsce oraz Puchar Pilskiej Akademii Umiejętności otrzymał zespół uczniowski II Liceum Ogólnokształcącego STO w Pile: Oliwia Krawczyk, Eliana Brózda, Martyna Chrzanowska, Karolina Kruszyńska, Jakub Mejri - z projektem filmu reklamowego przygotowanego dla firmy odzieżowej Creownia.
Drugie miejsce zdobyła drużyna z II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile: Kinga Kaczmarzewska, Otylia Wierzchowska, Bartosz Idzikowski, Igor Lajter, Antoni Naranowicz - z projektem filmu reklamowego dla Pilskiego Schroniska dla Zwierząt Miluszków.
Trzecie miejsce przypadło zespołowi uczniowskiemu z Centrum Kształcenia “Nauka” w Pile w składzie: Wiktoria Smagowska, Maja Sieg, Kamil Adamczewski, Jakub Grzelak, Michał Aftyka. Uczniowie współpracowali z firmą Altvater Piła z grupy Eneris.
Wyróżnienia powędrowały do dwóch zespołów reprezentujących Centrum Kształcenia “Nauka”.
Pierwszy zespół wystąpił w składzie: Nikola Jurek, Magdalena Grelewska, Dominika Kaźmierowska, Adrian Kamiński, Filip Stodulski - z projektem filmu reklamowego dla firmy FMI Improvia. Drugi zespół tworzyli: Nikola Frąckowska, Monika Mathai, Adrianna Pszeniczna, Natalia Szechowicz i Oliwia Kaźmierczak. Współpracowali oni z Hotelem Gromada.
Wielki finał Pilskiej Akademii Umiejętności. Która drużyna z...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?