Wywiad z Piotrem Zborowskim, wiceprezesem Banku Pekao S.A.

Materiał informacyjny Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. opublikował raport zatytułowany „Aktywność fizyczna dzieci w klasach 4-8”. Skąd pomysł na taki raport?

W Banku Pekao S.A. od lat silnie angażujemy się w promowanie zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Wspieramy różnorodne dyscypliny i wydarzenia sportowe. Można tu wspomnieć m.in. o koszykówce, piłce ręcznej czy zawodach biegowych z serii RUNda Żubra. Choć to oczywiście nie wszystko. Organizujemy też Pekao Cup, czyli zmagania sportowe naszych pracowników, które odbywają się dwukrotnie w ciągu roku, latem i zimą. Mamy też wiele inicjatyw prozdrowotnych realizowanych przez nasz Pion Zasobów Ludzkich, największa z nich to Milove Biegi z Żubrem, co roku budzące zainteresowanie szeregu naszych pracowników. Dlatego też naturalnym było, że chcieliśmy poznać trendy i podejście do aktywności fizycznej najmłodszych, szczególnie w kontekście realizowanej przez nas strategii komunikacji dla młodych.

Jest Pan odpowiedzialny za Pion Strategii w Banku Pekao S.A., czy ten raport ma związek ze strategią banku?

Zdecydowanie tak. Nasza strategia opiera się na czterech filarach. Są to: Klient, Wzrost, Efektywność i Odpowiedzialność. Staramy się spojrzeć na naszych klientów z szerszej perspektywy, by sprostać ich oczekiwaniom i potrzebom. Z uwagi na to, że jednym z obranych przez nas kierunków dalszego rozwoju banku jest odmłodzenie bazy klientów indywidualnych, młodzi ludzie są w centrum naszego zainteresowania.

W jaki sposób chcecie komunikować się z najmłodszymi?

Platforma komunikacyjna „Jak nie teraz to kiedy” realizuje opracowaną w banku strategię dla młodych oraz wpisuje się w podstawowe założenia marki Pekao, która ma aspirację być nowoczesnym, dynamicznym i idącym z duchem czasu bankiem ludzi młodych. Aktywność fizyczna jest jednym z elementów towarzyszących dorastaniu. Bank Pekao niezmiennie zachęca młodych ludzi do ,,brania życia za rogi’’. Młodość to najlepszy czas na próbowanie i doświadczanie nowych rzeczy. Nieodzownym elementem życia młodych ludzi jest również sport.

Raport opublikowany przez bank wskazuje, że lekcje WF-u plasują się na trzecim miejscu wśród ulubionych przedmiotów wśród uczniów. To wysoka nota!

Zgadza się, wyniki raportu wskazują, że lekcje WF-u cieszą się dużą popularnością wśród dzieci. Poza zamiłowaniem i chęcią do uprawiania sportu, znaczenie ma również miejsce i warunki, w których trenujemy. O to też staramy się dbać. Rok temu przeprowadziliśmy konkurs #AleAkcja, w którym uczniowie mogli wygrać sprzęt sportowy dla swoich szkół. W sumie udało nam się zakupić sprzęt o łącznej wartości 80 000 złotych.

Nowy sprzęt sportowy to zapewne marzenie wielu szkół.

Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem. Uczestnicy przygotowali krótkie video, na których pokazywali najlepsze akcje koszykarskie, zbiórki, dwutakty, etc. Sprzęt, który trafił do zwycięskich szkół uczynił lekcje WF-u atrakcyjniejszymi.

Raport podkreśla również, że granie w piłkę jest jedną z najczęstszych aktywności dzieci.

Gry zespołowe, w tym piłka, oferują nie tylko doskonałą aktywność fizyczną, ale także stanowią znakomite narzędzie do nauki współpracy, empatii oraz rozwoju umiejętności interpersonalnych. Dzięki nim dzieci uczą się odpowiedzialności, szacunku dla innych oraz doskonalą umiejętność skutecznej komunikacji. Te wartości są niezwykle istotne, zarówno w życiu codziennym, jak i w świecie biznesu, gdzie efektywna komunikacja i współpraca są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.

Gdyby mógł Pan do programu nauczania dodać jedną sportową aktywność, to co to by było?

Jako, że sam uprawiam kolarstwo szosowe, nie mam tutaj żadnych wątpliwości i do programu dodałbym jazdę na rowerze. Rower nie narzuca sztywnych godzin treningu, umożliwia poznawanie okolicy i daje możliwość samodzielnego wyboru miejsc na wycieczki. Jazda na rowerze, nie tylko pozwala na doskonalenie zdolności fizycznej, ale także na eksplorację otoczenia. Podczas wypraw rowerowych dzieci mogą odkrywać wiele interesujących miejsc. Warto pamiętać, że największe odkrycia dokonują się wtedy, gdy jesteśmy aktywni i otwarci na nowe doznania. Dlatego, pozwolenie dzieciom na samodzielne wybieranie tras rowerowych, to także danie im szansy na odkrycie pasji i zainteresowań.

Raport Banku Pekao S.A. podkreśla istotną rolę rodziców w kształtowaniu aktywności fizycznej u dzieci. Czy najmłodsi obserwują nas również w kwestii finansów?

Raport rzeczywiście potwierdza, że w okresie szkolnym to rodzice odgrywają kluczową rolę w promowaniu aktywności fizycznej u swoich dzieci. Jednak nie tylko w tym obszarze rodzice mają wpływ na rozwój swoich pociech. Zachęcanie ich do odkrywania świata finansów i nauki zarządzania pieniędzmi jest równie ważne. W tym kontekście, czuje się w obowiązku zwrócić uwagę na naszą aplikację PeoPay Kids, która dedykowana jest dzieciom w wieku 6-12 lat. Dzięki grom i funkcji wirtualnej skarbonki, najmłodsi uczą się jak zarządzać swoimi finansami. To również wpisuje się w misję naszego banku, który stawia sobie za cel wprowadzanie innowacyjnych usług w prosty i przyjazny sposób.

W jaki sposób możemy zrównoważyć korzystanie z nowych technologii, takich jak smartfony?

Internet jest obecny w naszym życiu i trudno z niego zrezygnować. Dzisiaj smartfon pełni rolę centrum zarządzania naszymi finansami, komunikacji z bliskimi, jest też źródłem informacji i rozrywki. Uważam, że dobrą alternatywą dla korzystania z telefonu czy komputera jest wspólne spędzanie czasu z dziećmi oraz organizowanie im różnorodnych aktywności.

Dziękuję za rozmowę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wywiad z Piotrem Zborowskim, wiceprezesem Banku Pekao S.A. - Dziennik Zachodni

Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto